Os alumnos con dislexia solicitan bolsas para o alumnado con necesidade específica de apoio educativo






Uns 700.000 nenos en idade escolar están afectados en España pola dislexia, un trastorno neurobiológico que dificulta a aprendizaxe das técnicas instrumentais de lectura e escritura. Moitos deles abandonan de xeito temperá o sistema educativo polas dificultades que teñen para manexarse coas letras. As asociacións denuncian que «o apoio da Administración é absolutamente mínimo» e piden que se inclúa a estes alumnos dentro dos beneficiarios de as bolsas para alumnos con necesidades educativas especiais.

O real decreto de axudas para o curso que vén, publicado hai uns días, volveu a deixar fóra aos nenos disléxicos. O Ministerio de Educación argumenta que poden optar ás bolsas xerais como o fan «o resto dos alumnos», pero a Federación Española de Dislexia considera que, pola súa singularidade, deberían recibir as mesmas axudas que teñen, por exemplo, os alumnos con altas capacidades ou con trastorno por déficit de atención e hiperactividade (TDAH).

Tamén denuncian que na escola non se lles está dando a atención especial que necesitan «porque os recursos humanos non chegan para todo», en palabras de Jesús Gonzalo, presidente da Federación.

Ciudadanos rexistrou o venres no Congreso unha proposición non de lei instando o Goberno a pór en marcha de forma coordinada coas comunidades autónomas un plan nacional contra a dislexia, como o que teñen en EEUU ou Alemaña, e a «implementar ferramentas de diagnóstico eficaces e eficientes».

Entre elas, reclama un sistema de predición e identificación temperá da dislexia «que alcance un alto grao de sensibilidade e especificidade mediante plataformas web e que permita non só a detección, senón tamén a creación dunha base de datos que permita obter información a maior escala e mellorar o protocolo de detección».

A iniciativa, rexistrada pola deputada Marta Martín, tamén demanda plans de traballo individualizados e que haxa adaptacións metodológicas «que favorezan e garantan a continuidade dos nenos con dislexia no sistema educativo».

O Ministerio traballa a dislexia dentro do Plan de Neurociencia aplicada á Educación, que desenvolveu varios cursos de formación do profesorado. Un portavoz do Departamento que dirixe Íñigo Méndez de Vigo asegura, ademais, que o pacto de Estado pola Educación vai reforzar os plans de reforzo para alumnos con necesidades educativas especiais».
Seguinte
« Prev Post
Anterior
Next Post »