A bondade é a base da felicidade e a saúde

Chökyi Nyima Rimpoché, monxe e mestre de budismo tibetano en Nepal.
Teño 64 anos. Nacín nunha aldea de Tíbet e vivo en Nepal. Son monxe budista e coordino sete mosteiros. Son célibe. Política? Se o gobernante fose bondadoso, non cometería inxustizas. Divos? O salvador es ti, está en ti. China foi budista no pasado e volverá ser budista.


La Vanguardia


É un prestixioso mestre de budismo tibetano e veu a impartir ensinos na Casa do Tibet de Barcelona. Cóntame a súa historia con detalle e dime: “Ti xa a resumirás”. Insiste no seu obxectivo de compartir cos nepalíes todo o que os monxes teñan, sobre todo desde o terremoto. Entendo enseguida que a bondade é a máxima expresión da intelixencia: o vínculo entre monxes e pobo será indestructible. Aquí... non aprendemos. Aproveito para preguntarlle pola cabeza rapada dos monxes budistas: “É o máis cómodo”, ri. E pola desaparecida monarquía nepalí: “Agora o pobo estráñaa, vendo o corruptos que son os gobernantes que a sucederon”. Ai.

Que tal por Nepal?
Recuperándonos do terremoto, axudando á xente.

Os monxes axudan?
Tras o terremoto, ordenei abrir as portas dos meus mosteiros.

Os seus mosteiros?
Coordino sete mosteiros de budismo tibetano en Nepal, nos que formamos agora mesmo a uns 300 estudantes, meditadores, futuros monxes...

Abriu as portas, di.
Díxenlles aos meus monxes e monxas que abrisen a todo o mundo as nosas cociñas, os nosos baños, os nosos dormitorios, e montamos hospitais de campaña...

A xente agora debe de veneralos...
É o que debiamos facer. Conseguín montar casas para 30 familias nunha aldea remota, e logo veu o presidente de Nepal a apuntarse a medalla, ja ja...

Os políticos son así.
A única política xusta será a baseada na bondade. Un político bondadoso, que ame ao outro, xamais será inxusto nin corrupto.

Isto ensina nos seus mosteiros?
Si. Falei hai pouco co meu exalumno Jon Kabat-Zinn, que se baseou na meditación budista para crear o mindfulness...

A conciencia ou atención plena.
Díxenlle: si a atención plena emprégase hoxe para gañar competicións deportivas, disparar mellor, producir máis beneficios..., non é malbaratarla?

Que dixo Kabat-Zinn?
Que se expuña o mesmo, pero que o éxito do mindfulness xa se lle escapou das mans, que xa non podía controlalo.

E que lle dixo vostede?
Máis que mindfulness (conciencia plena), toca ensinar kindfulness: bondade plena.

Bondade plena?
A bondade é a base de todo. Vou dicirlle algo moi útil para vivir máis sabiamente...

Escóitolle.
Primeiro, calma: sen calma, non hai claridade mental nin bondade.

Calma.
E sen bondade, non hai felicidade nin saúde.

Bondade.
E a bondade consiste en querer o mellor para o outro, regocijarte dos seus éxitos e felicidade.

Por aquí somos bastante envexosos ..
Non seredes felices, pois. Vou lembrarche o tres causas da infelicidade...

A ver.
Unha, non apreciar o que tes. Dous, levarte mal con outro. Tres, envexar o éxito do outro.

Entón, para ser feliz...
Alégrate do que tes, sexa o que sexa. Pide desculpas e reconcíliache. E regocíjate do éxito dos demais.

Así serei feliz?
Claro, verás que a felicidade se multiplica en ti. Ou prefires vivir enoxado, tenso, enfermo? É que a felicidade procura saúde.

Están os nepalíes mellor predispostos para a felicidade que eu?
Son moi espirituais... Dáballe unha manta a un... e preocupábase de se a tiña tamén o seu veciño! Vin como se ensancha o seu corazón nos momentos duros. Todo o comparten. Que lección me deron!

E iso que vostede é monxe budista...
Cada ano imparto clases a Richard Gere, Daniel Goleman, Cher..., e dígolles isto: sen bondade non hai nada bo nin valioso, nin familia, nin sociedade, nin mundo.

Que lles ensinaría aos mozos occidentais?
Que todos somos valiosos por igual, teñamos o que teñamos. E aprendede a estar satisfeitos e contentos, sexa o que sexa o que teñades. E respectádevos a vós mesmos.

Como era vostede de mozo?
Arrogante, a miña nai ensinoume humildade.

Como é iso?
De moi neno fun elixido como reencarnación dunha lama, na miña Tíbet natal, e aos oito anos eu era un monxe tratado como un semideus. Pero a miña amada nai tomábame da man e rumoreábame: “Fillo, non vaias crerche que es máis que ninguén”.

Boa lección.
Outra foi a invasión chinesa, que nos obrigou aos monxes a fuxir entre disparos, templos incendiados, persecucións...

Dáo por ben empregado?
Aprendín que nunca estás arriba para sempre nin abaixo para sempre. Sufrimos moito, sen diñeiro, sen comida, sen papeis, atravesando montañas, os meus pais e eu... E instalámonos en Nepal.

Por que Nepal?
Sabiamos que había lugares sacros importantes, e queriamos preservar aí o budismo tibetano, xa que en Tíbet perdíase...

E conseguiuno?
Si: ensino budismo tibetano en mosteiros nepalíes.

E como está o budismo en Tíbet?
Mellorando. E cada día hai máis chineses atraídos polo budismo: China foi budista no pasado, e volverá selo no futuro.

Que paradoxo: quixeron conquistarlles e acabarán conquistados.
A China a salvara o budismo. É un país con tantos desequilibrios, persoas moi ricas e moi pobres, unhas instruídas e outras analfabetas..., que só o budismo poderá insuflarle o equilibrio necesario para sobrevivir.

Seguinte
« Prev Post
Anterior
Next Post »